Bike Fit

Η ποδηλασία είναι σίγουρα ένα απολαυστικό άθλημα, αρκεί να έχει γίνει αρχικά η σωστή επιλογή του μεγέθους του ποδηλάτου όπως επίσης και η σωστή ρύθμιση της θέσης της σέλας, ώστε να διασφαλίζεται η ψυχαγωγία και η ευχαρίστηση του αναβάτη αλλά ταυτόχρονα και να προφυλάσσεται από πιθανούς τραυματισμούς.


Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει η δυνατότητα του επαγγελματικού BIKE-FIT: μετά από μία αρχική συζήτηση σχετικά με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις που θέτει ο υποψήφιος αναβάτης από το μελλοντικό του ποδήλατο, κάνουμε μαζί μία καταγραφή προγενέστρων τραυματισμών, η οποία θα παίξει σημαντικό ρόλο στην επιλογή της τελικής ρύθμισης του ποδηλάτου.



Στη συνέχεια πραγματοποιείται η αξιολόγηση της ευλιγισίας του αναβάτη και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του σώματός του, όπως ο τύπος του πέλματος, η θέση του γονάτου, η μορφή της σπονδυλικής στήλης, η ελαστικότητα των ώμων και των γλουτών, το μήκος του κορμού, των χεριών και των ποδιών, καθώς και μερικών ακόμη καθοριστικών παραμέτρων.



Σειρά στη διαδικασία του BIKE-FIT έχει η σωστή ρύθμιση της θέσης του αναβάτη χρησμοποιώντας πλαϊνή όψη. 
Σε αυτή τη φάση ο στόχος είναι να πετύχουμε μία ουδέτερη στάση, με την οποία ο αναβάτης μπορεί να αποδώσει τη μέγιστη ισχύ με τον "αναπαυτικότερο" και οικονομικότερο ενεργειακά τρόπο. Αυτό επιτυχγάνεται κυρίως ρυθμίζοντας τις εξής παραμέτρους: ρύθμιση της θέσης της σέλας (κατακόρυφα και οριζόντια), του ύψους τιμονιού, του μήκους λαιμού καθώς και της θέσης κουμπώματος στα πετάλ.



Κατόπιν πραγματοποιείται ανάλυση της στάσης από εμπρός για την ευθυγράμμιση γοφού-γονάτου-πατούσας με στόχο πάντα την μεγαλύτερη απόδοση και την ισορροπημένη μετάδοση της δύναμης στα πετάλ. Για αυτό το λόγο η φάση αυτή του BIKE-FIT περιλαμβάνει την ανάλυση της σχετικής θέσης παπούτσι-πετάλ όπως και της ορθής στάσης πάνω στη σέλα.



...και επειδή το BIKE-FIT δεν είναι μία απλή, στατική διαδικασία, η ανάλυση φυσικά δεν τελειώνει εδώ και η βελτιστοποίηση συνεχίζεται...



Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης προσέγγισης στο bike-fit, ο αναβάτης καλείται να παρατηρεί και να καταγράφει τις εμπειρίες του κατά την ποδηλασία με τη νέα στάση. Έπειτα από μερικές ημέρες ποδηλασίας, συζητάμε μαζί σας τυχόν παρατηρήσεις ή συγκεκριμένους τομείς που σας ενοχλούν ή θα θέλατε να βελτιωθούν και πραγματοποιούμε τις τελευταίες ρυθμίσεις.